Dnes je bežnou praxou mať neuhradené faktúry od zákazníkov. Mnohí za to vinia klienta. Správne by ste totiž mali mať úhradu na účte v dátume splatnosti. Nie všetkým však tento dátum robí vrásky na tvári, najmä ak sú dodržané niektoré zásady. Zídu sa každému, aj skúsenej firme, ktorá má problém s neplatičmi.

 

Peniaze sú až na prvom mieste

Každý, kto robí svoju prácu dobre, adekvátne rieši klientov problém a jeho požiadavky. Je však dôležité za túto prácu dostať aj adekvátnu odmenu.

Každý si pod týmto spojením predstaví inú sumu. Dôležité je, aby obe strany vedeli, koľko peňazí bude klient platiť a kedy. Nemusí to byť vopred dané fixné číslo, ale zákazník musí súhlasiť s tým, koľko platí za hodinu, normostranu a podobne.

 

Ideálne je, ak máte vypracovanú zmluvu, kde uvediete všetky detaily a obe strany ju podpíšu.

Daňové priznanie online cez mojedane.sk

Otestujte si serióznosť klienta sami

Môžete mať k dispozícii akékoľvek referencie a výskum. Nič nenahradí vlastnú skúsenosť.

Na začiatku je potrebné si uvedomiť, že nie každý si zaslúži byť vaším klientom. To sa však ľahko povie, ťažšie urobí. Veď prečo by ste potenciálne mali odmietať peniaze.

Ak Vám od začiatku na spolupráci niečo nesedí, nehrňte sa do podpisu zmluvy. Inštinkt a prvý dojem zvyknú byť pravdivé.

 

Predtým, ako rezolútne klienta odmietnete, otestujte si potenciálnu spoluprácu. Vyskúšajte najskôr urobiť pre zákazníka nejakú maličkosť. Pri väčších projektoch si ich rozkúskujte a spravte prvú časť a následne za ňu pošlite faktúru.

Zhruba o 15 dní budete presne vedieť, s kým máte tú česť.

 

Ako sa Vám s ním robilo?  Komunikovalo?  Nebrzdil vás?  Zaplatil? To sú otázky, na ktoré by ste mali mať jednoznačné odpovede.

 

Kedy je zmluva potrebná? 

  • pri každej spolupráci v stovkách eur a viac
  • vždy, keď vám na druhej strane niečo nesedí

 

Dobré zmluvy robia dobrých obchodných partnerov. Ten, kto je seriózny, nemá problém podpísať.

Od začiatku sledujte splatnosť faktúry. Napríklad, ak je dátum splatnosti 14. a 15. neprídu peniaze, hneď 16. sa klientovi ozvite.

 

Tajomstvo je v okamžitom kontaktovaní

 Určite na nič nečakajte, nech ide o akéhokoľvek klienta. Môže sa vám totiž stať, že si vaše služby  objednal niekto, kto má finančné problémy. Možno už pri objednávke vedel, že nebude mať na to, aby vám zaplatil včas.

Tieto firmy väčšinou nemajú poriadok vo svojich peniazoch. Úhrady nevyplácajú podľa nejakého logického kľúča. Prvému zaplatia totiž vždy tomu, kto ich, ľudovo povedané, otravuje najviac. Aby mali pokoj.

 

Čiže, ak budete vystupovať ako niekto, kto peniaze nepotrebuje, tak to bude brať aj klient. A zaradí Vás až na koniec výplatnej pásky. Preto je nevyhnutný pravidelný kontakt s dopytom o úhradu.

 

Až 95 % firiem nedopytuje svoje peniaze hneď.

 

Vychovaný klient = perfektná spolupráca  

Dôležitá je komunikácia a to v každej fáze spolupráce. Napríklad, ak klient mešká s úhradou, je potrebné písať, telefonovať a zisťovať, čo sa deje. Vtedy nastavujete hranice spolupráce aj do budúcna. Ukazujete, že tieto veci nebudete tolerovať.

 

Vy ste predsa dodržali podmienky a doručili ste svoju službu na 100 % a načas. To isté očakávate od neho. Aj o tom je podnikanie. Klient platí načas a vy sa môžete presne spoľahnúť na prichádzajúce financie pri plánovaní firemného cashflow-u.

 

Osobná skúsenosť autorky - úhrada faktúry o dve minúty

Nedávno som vystavovala faktúry a posielala ich klientom. Jednu som dokončila a odoslala. O necelé dve minúty neskôr mi prišiel mail, ktorý hlásil úhradu. Úhradu presne tej faktúry, ktorú som práve vystavila. Až som neverila. Neskôr sa ukázalo, že som trafila správnu chvíľu. Klient akurát robil úhrady. A máme rovnakú banku. Aj také veci sa stávajú.

Daňové priznanie rýchlo a jednoducho!

 

 


Vylúčenie zodpovednosti:
 
Obsah článku je aktuálny k dňu jeho uverejnenia, ak nie je uvedené inak. Prosím berte na vedomie, že aktuálne články, blogy alebo videá na stránke mojedane.sk zahŕňajú všeobecné informácie o danej problematike a teda nepredstavujú odborné či daňové poradenstvo poskytnuté v konkrétnej situácii.

Prečítajte si tiež

Daňové priznanie - lehota podania
Daňové priznanie
Daňové priznanie - lehota podania

 Lehota a spôsob podania daňového priznania Daňové priznanie je potrebné podať ...

Marian Varga

17. január 2016

Zahraničné príjmy a dvojité zdanenie
Daňové priznanie
Zahraničné príjmy a dvojité zdanenie

Aktualizované: 7. januára 2021  Príjmy zo zdrojov v zahraničí a vylú...

Marian Varga

10. február 2016

Daňové priznanie typ A a B
Daňové priznanie
Daňové priznanie typ A a B

danove-prizanie Existujú dva typy tlačív na podanie daňového priznaniaZákladný rozdiel m...

Marian Varga

11. február 2016

Ako neplatiť daň z predaja nehnuteľnosti? Ukážeme vám, ako na to
Daňové priznanie
Ako neplatiť daň z predaja nehnuteľnosti? Ukážeme vám, ako na to

 Aktualizácia: 28. január 2021 Týka sa vás daň z predaja nehnuteľnosti, ak ste zdedi...

Milan Polician

14. február 2016

Magdaléna Kopčová

V spoločnosti TJ-Legal s.r.o. sa venujem fakturácii, neuhradeným pohľadávkam a komunikácii s klientmi. Vždy ma poteší bezproblémová a plynulá úhrada pohľadávok a dobrá platobná morálka.

Online daňové priznanie 2024 (za rok 2023)

Vyplňte si online daňové priznanie (typu A a typu B - s paušálnymi výdavkami) bez chyby za pár minút. Už viac ako 35 205 spokojných používateľov.

Vyplniť daňové priznanie online

Ak nájdete lacnejšiu aplikáciu, dorovnáme vám cenu

Využilo už viac než 35 205 spokojných užívateľov